Ga naar content

Aanpassing in bereikbaarheid politie Noordoost Fryslân

Laatste update:

Bergum, Dokkum en Buitenpost - De politie hecht veel waarde aan haar dienstverlening. Maatschappelijke veranderingen, die er continue zijn, maken dat de dienstverlening van de politie ook aan ontwikkeling onderhevig is. De politie maakt steeds meer gebruik van digitale mogelijkheden. Bovendien is er een verschuiving te zien in de aanloop van burgers naar de politiebureaus.

Aan de balie van het politiebureau

Daarom worden de openingstijden van de politiebureaus in Dokkum, Burgum en Buitenpost in de gemeenten Noardeast-Fryslân, Tytjerksteradiel en Achtkarspelen aangepast. Door deze aanpassing worden de medewerkers op de bureaus effectiever ingezet.

Nieuwe vormen van dienstverlening

Door een aanpassing in de openingstijden creëert de politie in Noordoost Fryslân mogelijkheden voor nieuwe vormen van dienstverlening. Zo is er een uitbreiding van de dienstverlening via digitale kanalen, social media en bij inwoners thuis of op andere plekken. De politiebureaus zijn vanaf donderdag 2 januari 2020 op verschillende dagen en dagdelen overdag open. Bovendien kunnen mensen op vrijdag, na het maken van een afspraak, langskomen op het betreffende politiebureau. Hiermee investeert de politie in haar bereikbaarheid en zichtbaarheid, omdat agenten meer op straat aanwezig kunnen zijn en op plaatsen waar het werk én de inwoners erom vragen.

24/7 bereikbaar en noodhulp altijd nabij

Naast een bezoek aan het politiebureau is de politie 24/7 bereikbaar, zowel bij spoed via 112 als bij geen spoed via 0900-8844. Ook is de politie via de website www.politie.nl altijd bereikbaar voor het doen van een melding of aangifte. De aanpassing van de openingstijden heeft geen enkel effect op de inzet van de politie bij noodsituaties. De politie is altijd aanwezig in het gebied. In het geval van de zogenaamde noodhulp kan de politie al in de buurt zijn. De openingstijden vanaf 2 januari 2020 zijn