Bij spoed: 112 Geen spoed: 0900-8844

Zo dient u een klacht in over de politie

Het heeft onze voorkeur dat u uw klacht indient via het online klachtenformulier. Mocht het niet mogelijk zijn online uw klacht in te dienen dan is per brief of mondeling ook mogelijk.
 

  • Uw klacht online
    - via het online klachtenformulier. Wij attenderen u erop dat door indiening van dit digitale formulier, uw IP-adres door de politie wordt opgeslagen;
    - Via een brief, met de juiste adresgegevens, aan de politiechef van de eenheid.
  • Mondeling
    Mocht u vanwege fysieke of andere persoonlijke beperkingen niet in staat zijn uw klacht schriftelijk in te dienen, dan kunt u een afspraak maken met het politiebureau bij u in de buurt. U kunt hierover contact opnemen met het servicecentrum van de politie via 0900-8844. Daar helpen ze u verder.

Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen:

  • naam en adres
  • telefoonnummer en eventueel e-mailadres
  • de datum waarop u de klacht indient
  • duidelijke omschrijving van het gedrag waartegen uw klacht is gericht en wat uw doel is van de klacht
  • de plaats waar het voorval plaatsvond.

Stuurt u een brief, dan moet u deze ook ondertekenen.