Zo dient u een klacht in over de politie
U kunt uw klacht via een online klachtenformulier indienen bij de politiechef van de eenheid waarover u een klacht heeft. U kunt een klacht ook mondeling of per brief indienen. Omdat de klacht eerst doorgezet wordt naar de desbetreffende eenheid en daar de klachtencoördinator de klacht inventariseert, vragen we uw begrip voor een reactietijd van meerdere dagen.
- Schriftelijk
- via het online klachtenformulier;
- Via een brief, met de juiste adresgegevens, aan de politiechef van de eenheid. - Mondeling
Mocht u vanwege fysieke of andere persoonlijke beperkingen niet in staat zijn uw klacht schriftelijk in te dienen, dan kunt u een afspraak maken met het politiebureau bij u in de buurt. U kunt hierover contact opnemen met het servicecentrum van de politie via 0900-8844. Daar helpen ze u verder.
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, moet u deze voorzien van:
- naam en adres
- telefoonnummer en eventueel e-mailadres
- de datum waarop u de klacht indient
- duidelijke omschrijving van het gedrag waartegen uw klacht is gericht
- de plaats waar het voorval plaatsvond.
Stuurt u een brief, dan moet u deze ook ondertekenen.